ოკუპირებული აფხაზეთის დე ფაქტო რესპუბლიკაში რეგისტრირებული „აფხაზეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის“ წინამძღოლმა, ბესარიონ აპლიამ განაცხადა, რომ აფხაზეთი და მისი ეკლესია, ქართული ეკლესიისგან დამოუკიდებელია, ყოველთვის იყო და იქნება.
ახალი ამბები
მკითხველის რჩეული
- 1 „ოცნების“ საარჩევნო ქოლცენტრები რეგიონებში და ზეწოლა ამომრჩევლებზე
- 2 თეთრიწყაროს მოსამართლემ 30 უბნის შედეგები გააუქმა ხმის ფარულობის დარღვევის გამო
- 3 Edison: ეგზიტპოლსა და ცესკოს შედეგებს შორის 13%-იანი სხვაობა მანიპულირებაზე მიუთითებს
- 4 „გვაქვს 81 ფაქტი და ეს სისტემურობაზე მიუთითებს“ - „ოცნება“ ოპოზიციას ხმების მოპარვაში ადანაშაულებს
- 5 არჩევნების დროს საქართველოში აშშ-ის მიერ სანქცირებული რუსი პროპაგანდისტი იმყოფებოდა
- 6 კორძაია ომბუდსმენს სთხოვს პასუხს, დაირღვა თუ არა ამომრჩევლის ხმის ფარულობა არჩევნებზე
მისი თქმით, ის, რომ „აფხაზეთის ეკლესია“ კანონიკურად შევიდა საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის შემადგენლობაში, მეტწილად მეოცე საუკუნის პოლიტიკური მოვლენების შედეგია.
„საბჭოთა დოქტრინამ ის როგორღაც შეიყვანა ქართულ ეკლესიაში. დღეს ვერ ვიტყვით, რომ აფხაზებს ეს სურთ. ეს არის აბსოლუტური სიგიჟე. მინდა, მართლმადიდებელმაც და არამართლმადიდებელმაც გაიგონ და შესაბამისი დასკვნა გამოიტანონ, რომ ეს დაუშვებელია. ამ ყველაფერს, რბილად რომ ვთქვათ, გამოსწორება სჭირდება“, - თქვა მღვდელმა „აპსნიპრესთან“ ინტერვიუში.
მისივე განცხადებით, დღეს „აფხაზეთის მართლმადიდებელი ეკლესია“ ფაქტობრივად რუსეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის ფრთის ქვეშაა, საქართველოს მართლმადიდებელ ეკლესიასა და „აფხაზეთის ეკლესიას“ კი ერთმანეთთან კავშირი არ აქვთ.
„მადლობა ღმერთს, რომ უფალი დაგვეხმარა მათგან თავის დაღწევაში. დღეს ყველაზე მთავარია აფხაზეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის აღდგენა და ჩვენ აღვადგენთ მას მოსკოვის საპატრიარქოსთან ერთად“, - თქვა სასულიერო პირმა.
საქართველოს მართლმადიდებელ ეკლესიაში მსგავს განცხადებებს საეკლესიო ისტორიის დამახინჯებად აფასებენ და ამბობენ, რომ „აფხაზეთი ისტორიულად საქართველოს ნაწილია როგორც პოლიტიკურად, ასევე ეკლესიურად“.
აფხაზეთი, რომელიც ცხუმ-აფხაზეთის ეპარქიის სახელითაა ცნობილი, საქართველოს მართლმადიდებელი ეკლესიის კანონიკური ტერიტორიაა, თუმცა 1992-1993 წლების კონფლიქტის შემდეგ, ამ ტერიტორიაზე საეკლესიო კონტროლს ვერ ახორციელებს. 2010 წელს, წმინდა სინოდის განჩინებით, ეპარქიის მმართველობა სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქ ილია II-ს გადაეცა. აღსანიშნავია, რომ რუსეთის პატრიარქმა კირილმა საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქი რამდენჯერმე არ მოიხსენია ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტად.
„აფხაზეთის მართლმადიდებელი ეკლესიის“ გარდა, აფხაზეთში კიდევ ერთი არაღიარებული მართლმადიდებელი ეკლესია მოქმედებს. „აფხაზეთის წმინდა მიტროპოლიას“ წმიდა არქიმანდრიტი დოროფეი (დბარი) ხელმძღვანელობს.