2024 წელს საქართველოში საწვავის 54% რუსეთიდან შემოვიდა - იმპორტის მაჩვენებლები

„ქართული ოცნების“ რუსული კანონი საფრთხეს უქმნის დამოუკიდებელი მედიისა და საზოგადოებრივი ორგანიზაციების არსებობას, ხელს უშლის საქართველოს ევროკავშირში გაწევრიანებას.

რუსული კანონი საქართველოში ამკვიდრებს პუტინის წესებს, რამაც რუსეთში თავისუფალი სიტყვა გააქრო.

როცა დაგჩაგრავენ, აღარავინ იქნება, ვინც თქვენს პრობლემას გააშუქებს და გვერდში დაგიდგებათ.

„საქართველოს ამბები“ „ქართული ოცნების“ რუსულ განზრახვას ბოლომდე გაუწევს წინააღმდეგობას!

2024 წელს საქართველოში 1 668 280 ათასი ლიტრი 2 781 481 558 ლარის ღირებულების ბენზინისა და დიზელის იმპორტი განხორციელდა, რაც 2023 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს (1 541 612 ათასი ლიტრი) 8.2%-ით აღემატება. ამის შესახებ ნათქვამია საავტომობილო საწვავის (ბენზინი, დიზელი) ბაზრის მონიტორინგის შუალედურ ანგარიშში, რომელიც დღეს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ გამოაქვეყნა.  

ახალი ამბები

მკითხველის რჩეული

გასულ წელს, საწვავის ყველაზე დიდი მოცულობის იმპორტი განხორციელდა რუსეთის ფედერაციიდან - 54%, რომელსაც მოყვება ბულგარეთი - 16.7% და რუმინეთი - 14.7%.

კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტოს მონაცემების მიხედვით, რუსეთიდან საწვავის იმპორტი შემცირებულია  - 2023 წელს ამ ქვეყნიდან საწვავის 62.5%-ის იმპორტი განხორციელდა - და გაზრდილია ევროპული საწვავის წილი. 

2024 წელს, საწვავი 47-მა ეკონომიკურმა აგენტმა შემოიტანა. ანგარიშის მიხდვით, 3 ყველაზე მსხვილი იმპორტიორი ეკონომიკური აგენტის წილმა საერთო იმპორტში შეადგინა 44%, 5 იმპორტიორის - 62%.

„ბაზრის იმპორტის დონეზე დომინანტი ეკონომიკური აგენტი არ ფიქსირდება. ასევე, ადგილი არ აქვს ჯგუფური დომინანტური მდგომარეობის არსებობისთვის აუცილებელ ერთ-ერთ კომპონენტს საბაზროს წილების სახით“, - აცხადებენ კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტოში. 

რაც შეეხება ბაზრის საცალო დონეს, გასულ წელს, 1238 ავტოგასამართი სადგურის ოპერირებას  383 კომპანია ახორციელებდა. 5 მსხვილი კომპანიის წილი შეადგენდა 67.1%-ს (500 ავტოგასამართი სადგური).

ანგარიშის მიხედვით, 2024 წლის იანვარი-თებერვლის პერიოდი ფასების შემცირების ტრენდით ხასიათდებოდა. მარტი-ივნისის პერიოდში, მსხვილი კომპანიების მიერ იმპორტირებული საწვავის თვითღირებულება, იანვარი-თებერვლის პერიოდთან შედარებით გაიზარდა და შესაბამისად, გაიზარდა საცალო ფასებიც. ანგარიშში ნათქვამია, რომ ივლისი-სექტემბრის პერიოდში მსხვილი კომპანიების მიერ იმპორტირებული საწვავის თვითღირებულება შემცირდა, ხოლო საცალო ფასების შემცირება მოხდა 23 სექტემბრიდან ოქტომბრის თვის ჩათვლით პერიოდში. სააგენტოს პოზიციით, ეს შესაძლებელია განხილულ იქნეს როგორც დაგვიანებული ასახვა.

საქართველოს ამბები
საქართველოს ამბები
დამოუკიდებელი, საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ონლაინგამოცემა. ვებგვერდს მართავს შპს საქართველოს ამბები.